.

.

dimecres, 24 de febrer del 2016

Finalistes a mschools dins del MWC16

Demà dijous dia 25, dins del marc del MWC de Barcelona tindrà lloc el lliurament de premis al finalistes del projecte mschools. La cerimònia de lliurament de premis se celebrarà dins del marc de la jornada "Changing Education Together" del Mobile World Congress. El programa mSchools és una iniciativa mixta pública-privada, impulsada per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA. 
A partir de l'ADN aulABP, en els darrers mesos hem aprofundit en la utilització dels mòbils a l'aula com a eina de pedagògica. La realització d'un treball de  recerca, fet pel Guillem Prats, ha permès disposar d'un visor on-line que juntament amb unes ulleres, que fins i tot poden ser de cartró, i un mòbil permeten immergir-se qualsevol espai. Aquesta innovació metodològica i tècnica a nivell de departament, fou presentada en el projecte mschools dins de l'apartat de "millors experiències d’aprenentatge amb tecnologia mòbil a l’aula" pels professors Tere Viscasillas i Francesc Solans. L'experiència està en la línea amb el que avui es parla al MWC, a part del 5G; realitat virtual, immersió 360º, oculus rift. El que passa al MWV en un futur ens afectarà a tots i també a l'ensenyament. Aquest cop l'encaix dels darrers gadgets tecnològics obriran encara més les possibilitats d'utilitzar els dispositius mòbils a l'aula de forma productiva.
Aquesta experiència ha estat seleccionada juntament amb altres dues d'un total de 100 propostes presentades a nivell de tot Catalunya, essent l'única de les terres de Lleida.
L'experiència d'aula, "360º d'aprenentatge immersiu", vol fer descobrir o viatjar a la central termosolar de les Borges Blanques l'alumnat de segon d'ESO a partir de les fotos realitzades per l'alumnat de batxillerat en un sortida real. Si teniu unes ulleres i un mòbil podeu experimentar-ho escanejant el codi QR.
Per suposat aquesta experiència és escalable i aplicable a totes les matèries i nivells educatius, des d'educació infantil fins a estudis universitaris. Segurament aquest tipus d'aplicacions i de contingut seran els que tindran un augment més important com a material didàctic per fer viure de forma immersiva aspectes curriculars a l'alumnat.

Se n'ha fet ressò la premsa local i comarcal.

Diari Segre (24 febrer 2015)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada