.

.

dilluns, 8 de juny del 2015

Un altre triplet però... a Ensenyament.

Al gener de 2014 el projecte mschools comptava amb 6000 alumnes i 196 centres participant-hi. En l'actualitat els registres es dupliquen i el nombre d'alumnat ja sobrepassa els 12000, mentre que els centres superen els 400. En aquest marc és on l'aulABP ha aconseguit fer el seu TRIPLET molt especial. 
En un any natural, menys un dia, els vídeos i APPs presentats per l'aulABP en aquest projecte promogut pel departament d'Ensenyament han estat guardonats en totes les categories. En l'apartat de mobilitzem la informàtica, el 6 de juny 2014 l'APP Turisme Garrigues, que actualment ha estat feta professionalment i posada a disposició del Consell Comarcal de les Garrigues i l'Ajuntament de les Borges Blanques per promocionar la comarca, va ser escollida com la millor APP en la categoria d'ús de serveis de l'entorn. El 26 de febrer de 2015, la micronarració audiovisual TAC6  fou la guanyadora en la categoria d'educació secundària post obligatòria. I finalment el dia 5 juny 2015 amb l'APP Elderly que ajuda a la gent que es pren molta medicació a recordar-los les preses, a tenir actualitzat el seu historial... ha tornat a guanyar el concurs APP awards 2015 en l'apartat Serveis a la Comunitat i Ciutadania. Ja són dues edicions seguides guanyant.
Ha canviat l'alumnat, han canviat els apartats i concursos on ens hem presentat però, mantenint la metodologia i la forma pròpia d'ensenyar a l'aulABP, els resultats segueixen sent excel·lents.

Fotografia amb el triplet, el professorat responsable de l'aulABP Tere Viscasillas i Francesc Solans i tot l'alumnat guardonat en els diferents premis.

divendres, 5 de juny del 2015

L'important és el camí recorregut.

Avui la notícia és que des de l'aulABP hem aconseguit guanyar de nou el concurs mschools edició APP AWARDS 2015. Sí, certament la Sara, la Ioana, l'Alícia i el Sergi poden dir que són el relleu del Guillem, la Laura, la Laia, el Sergi i la Clara guanyadors de l'edició de l'any passat. Dos edicions, dos premis.


De tota manera, si anem una mica més al fons de tot plegat, veiem, com es diu en el títol de l'article, que l'important és el camí recorregut i no el destí final. Quan cada setembre arriben a l'aulABP, un grup nou d'alumnes em pregunto: què puc fer perquè aquest alumnat s'impliqui, gaudeixi i col·labori al llarg dels nou mesos que passarem plegats i els siguin rellevants pel seu esdevenir? Jo ho tinc clar. He de donar-los aquelles eines, que més enllà de la informàtica, els puguin ser útils. Avui en dia l'ensenyament no es basa, o no s'hauria de basar, en "empollar" i deixar-ho anar sobre un paper, ja que aquesta memorització no aporta aprenentatge significatiu per si sola. Nosaltres, la Tere Viscasillas i jo, usuaris de l'aulABP i del mètode d'aprenentatge que comporta, estem convençuts que que hi ha altres estratègies més adaptades a les possibilitats i requeriments actuals. Quan els fem cercar, compartir i col·laborar en grup, potenciem al màxim la seva creativitat i el seu esperit de lideratge, els fem autoavaluar-se i esperem d'ells un producte final lligat a un repte inicial. Cada alumne aporta el que pot i tots plegats iniciem aquest camí. 
Un camí que a mesura que avança l'any va donant fruits. L'alumnat ja no pensa només en la nota. Assisteix a classe pensant que el que està vivint forma part del seu aprenentatge i que tots, si volen, poden aportar. Ara és el moment d'agrair al Daniel, l'Heitor, l'Eva, el Joel, el Roger i el Roger, la Laura, l'Oriol, l'Albert, l'Aleix, la Tatiana, el Sergi, la Larisa, i el Quim la seva aportació al gran grup. L'esperit de treball en grup ha anat molt més enllà del grup classe i la filtració de codi de programació i recursos entre els dos grups classe que han participat en aquesta activitat ha estat constant i les ajudes reiterades. 
Per aquest motiu, segurament les nostres APPs tenen un  alt nivell ja que no som un equip de 4 o 5 sinó un gran grup de 23 implicat en l'aulABP. Encara que només quatre alumnes van poder arribar al destí final, el guardó, la resta poden presumir també d'haver fet el mateix camí. Gràcies a tots ells ho hem tornat a aconseguir. 


Això semblava voler dir ahir el Sr. John Hoffman quan en el moment de la fotografia de família em va dir: "You've won two in a row" i jo li vaig respondre: "Yes BUT if we want to be precise we have two say three because we won the MLA in February, award that you also deliver to us".
En aquest moment l'encaixada de mans d'un dels homes més influents del planeta m'ha servit per renovar la il·lusió per seguir endavant en la forma de treballar i pensar que tot l'esforç esmerçat val la pena, aquest ha estat el senzill premi per al professorat.  Per la seva banda, l'alumnat s'ha endut com a premi unes colònies d'una setmana per aprendre a programar i potenciar la seva creativitat així com un ordinador Chromebook donat pel departament d'ensenyament. Ves que no sigui un senyal de per quins dispositius apostarà el departament per treballar a les aules.

dimarts, 2 de juny del 2015

Un altre cop arribem a la final.

El programa mschools sembla que ens aprecia. Tal i com va passar en la primera edició, la de l'any passat, han tornat a escollir com a finalista una APP presentada pel un grup de l'optativa de 4t ESO tutelada pel professor F. Solans. De les dues APP's presentades l'APP GarrigueSomriu no ha estat escollida, tot i tenir una molt bona qualitat. Segurament ha crescut massa a l'ombra de la ja APP professional TURISME GARRIGUES.

 L'APP "Elderly"que està destinada a facilitar la vida a la gent que es pren molta medicació, especialment la gent gran, es finalista en l'apartat de Serveis a la comunitat i ciutadania. El grup format per l'Alícia, la Ioana, la Sara i el Sergi tenen l'oportunitat de rellevar a l'APP Turisme Garrigues en el podi de les millors APP fetes dins del programa mschools. Esperem que tinguin molta sort. Si voleu veure com funciona l'APP i tot el procés seguit en aquest enllaç hi teniu recollit l'esforç d'aquest grup al llarg del curs. Si us la voleu descarregar també està penjada a la botiga d'aplicacions per android, tot i que en versions beta que van evolucionant constantment.
La metodologia de treball per projectes i sobretot quan estan enfocats a una finalitat que surt de l'aula pròpiament dita fa que no sigui suficient el treure una molt bona nota, que segurament trauran, sinó que cal enfrontar-se a un jurat, una exposició, una situació real. Disposar de l'aulABP facilita la forma de treball que porta a l'èxit en qualsevol tipus de projecte.
Aquest aprenentatge és el que queda i aquesta experiència que viuran el proper divendres al TECNOPARC de Matarò els serà de molta utilitat.

Sort!