.

.

divendres, 5 de juny del 2015

L'important és el camí recorregut.

Avui la notícia és que des de l'aulABP hem aconseguit guanyar de nou el concurs mschools edició APP AWARDS 2015. Sí, certament la Sara, la Ioana, l'Alícia i el Sergi poden dir que són el relleu del Guillem, la Laura, la Laia, el Sergi i la Clara guanyadors de l'edició de l'any passat. Dos edicions, dos premis.


De tota manera, si anem una mica més al fons de tot plegat, veiem, com es diu en el títol de l'article, que l'important és el camí recorregut i no el destí final. Quan cada setembre arriben a l'aulABP, un grup nou d'alumnes em pregunto: què puc fer perquè aquest alumnat s'impliqui, gaudeixi i col·labori al llarg dels nou mesos que passarem plegats i els siguin rellevants pel seu esdevenir? Jo ho tinc clar. He de donar-los aquelles eines, que més enllà de la informàtica, els puguin ser útils. Avui en dia l'ensenyament no es basa, o no s'hauria de basar, en "empollar" i deixar-ho anar sobre un paper, ja que aquesta memorització no aporta aprenentatge significatiu per si sola. Nosaltres, la Tere Viscasillas i jo, usuaris de l'aulABP i del mètode d'aprenentatge que comporta, estem convençuts que que hi ha altres estratègies més adaptades a les possibilitats i requeriments actuals. Quan els fem cercar, compartir i col·laborar en grup, potenciem al màxim la seva creativitat i el seu esperit de lideratge, els fem autoavaluar-se i esperem d'ells un producte final lligat a un repte inicial. Cada alumne aporta el que pot i tots plegats iniciem aquest camí. 
Un camí que a mesura que avança l'any va donant fruits. L'alumnat ja no pensa només en la nota. Assisteix a classe pensant que el que està vivint forma part del seu aprenentatge i que tots, si volen, poden aportar. Ara és el moment d'agrair al Daniel, l'Heitor, l'Eva, el Joel, el Roger i el Roger, la Laura, l'Oriol, l'Albert, l'Aleix, la Tatiana, el Sergi, la Larisa, i el Quim la seva aportació al gran grup. L'esperit de treball en grup ha anat molt més enllà del grup classe i la filtració de codi de programació i recursos entre els dos grups classe que han participat en aquesta activitat ha estat constant i les ajudes reiterades. 
Per aquest motiu, segurament les nostres APPs tenen un  alt nivell ja que no som un equip de 4 o 5 sinó un gran grup de 23 implicat en l'aulABP. Encara que només quatre alumnes van poder arribar al destí final, el guardó, la resta poden presumir també d'haver fet el mateix camí. Gràcies a tots ells ho hem tornat a aconseguir. 


Això semblava voler dir ahir el Sr. John Hoffman quan en el moment de la fotografia de família em va dir: "You've won two in a row" i jo li vaig respondre: "Yes BUT if we want to be precise we have two say three because we won the MLA in February, award that you also deliver to us".
En aquest moment l'encaixada de mans d'un dels homes més influents del planeta m'ha servit per renovar la il·lusió per seguir endavant en la forma de treballar i pensar que tot l'esforç esmerçat val la pena, aquest ha estat el senzill premi per al professorat.  Per la seva banda, l'alumnat s'ha endut com a premi unes colònies d'una setmana per aprendre a programar i potenciar la seva creativitat així com un ordinador Chromebook donat pel departament d'ensenyament. Ves que no sigui un senyal de per quins dispositius apostarà el departament per treballar a les aules.

1 comentari:

  1. El tipus de servei que ofereix, l'aplicabilitat global, la presentació, molt ben trobat!!! , fins i tot el nom Elderly em sona molt bé,... felicita a les noies/nois!!!

    ResponElimina