.

.

dijous, 25 d’abril del 2013

TV3 es fa ressó de l'aulABP.

El passat dimarts un equip de redacció de TV3 va venir a l'aulABP per tal de fer un reportatge i donar difusió de l'experiència. El reportatge es va dur a terme durant una classe de 4t d'ESO on l'alumnat estava seguint la classe d'informàtica.
La notícia qualifica la forma de treball com "experiència finlandesa" i explica que avui en dia, no tots els canvis venen donats pels repetits i reiterats canvis en la política educativa, sinó que en alguns casos, hi ha transformacions que es fan per aprofitar els canvis en els recursos tecnològics i pedagògics. 
Al igual que va fer la Consellera Irene Rigau en el dia de la inauguració, el Director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés, ha destacat la importància de l'experiència a nivell de Catalunya i ha dit que "aquesta experiència li serà de molta utilitat al Departament d'Ensenyament per incorporar als coneixements i treball que s'estan fent des de la Conselleria per implementar aquest nou model d'aprenentatge".



Si voleu veure la notícia en tot el seu context als diferents telenotícies cliqueu a sota.



divendres, 12 d’abril del 2013

Inauguració de l'aulABP

Avui, divendres, la Consellera d'Ensenyament Sra. Irene Rigau, juntament amb el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, el director dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés, l'Inspector en cap, Josep Mª Vera, les autoritats comarcals, encapçalades pel president del Consell  Comarcal, Sr. Juli Muro, i, l'alcalde de Les Borges Blanques, Enric Mir, i representants de la comunitat escolar de la població, ha volgut conèixer de primera mà l'aulABP.

Més de trenta autoritats s'han aplegat dins de l'aulABP on se'ls ha presentat el per què i el com d'aquest projecte innovador i únic a Catalunya. S'ha destacat el fet que és una aula que vol incidir en el canvi metodològic i en el treball competencial més que en tot l'equipament tecnològic que ja se suposa habitual en les aules d'avui en dia.


La trobada s'ha desenvolupat de forma molt propera, fins i tot familiar, en un clima que ha volgut fer experimentar els assistents el mateix que sent cada dia l'alumnat que hi entra per aprendre. Aquesta imatge en seria el millor exemple

Imatge feta sobre una taula que permet a l'alumnat utilitzar-la com a pissarra.






 
La Consellera ha destacat que és una "iniciativa innovadora que ha de servir de referència per al desenvolupament de les futures aules del país", la qual cosa omple de satisfacció el professorat de Tecnologia, autèntics protagonistes d'aquest petit miracle que s'ha produït al nostre institut. També ha manifestat que "cal que aquesta comissió d’experts conegui l’experiència de l’Institut Josep Vallverdú i vegi com funciona perquè puguin col•laborar entre ells

Abans d'aquesta inauguració, el nostre projecte aulABP el consideràvem com a pioner, però, ara, tenim, per una banda, la constància de saber que som els primers i, per l'altra, la satisfacció agredolça de ser els únics. Agredolça en el sentit que posa de manifest que estem començant un procés de canvi metodològic i de la introducció del concepte d'espais d'aprenentatge a nivell de Catalunya. Esperem que aquesta visita i la repercussió que pugui tenir, permeti que, d'aquí poc temps, hi hagi moltes i millors aulABPs i que això apropi l'ensenyament de Catalunya al que tenen en països més avançats com Finlàndia i Dinamarca. Al final de tot plegat, es tracta que l'alumnat sigui format de la manera més semblant a com haurà de treballar un cop assoleixi la seva maduresa acadèmica.
La notícia ha estat recollida en diferents mitjans digitals. La Conselleria n'ha fet una nota de premsa, així com també ho ha fet l'Ajuntament de les Borges Blanques. Ràdio les Borges, Ràdio Tàrrega i el diari Segre també van detallar la notícia.

dilluns, 8 d’abril del 2013

L'aulABP, en profunditat.

L'aulABP va començar el seu camí ja fa més d'un any. En aquest blog si han documentat moltes de les etapes per les que ha anat passant però sense arribar mai al fons del que es pretenia. Al llarg de tot aquest temps s'ha anat millorant un document que vol entrar en més profunditat en aspectes metodològics i també explicar de forma més lineal tot el procés fet fins avui.